Қазақстан Республикасының
«Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» кодексіне сай пациент және оның отбасының құқықтары
- Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткен тізбеге сәйкес ТМККК (тегін медициналық көмектің кепілді көлемін) алуға, сондай-ақ, өз қаражаты, ерікті сақтандыру жүйесі және өзге тыйым салынбаған көздер есебінен ТМККК-нен тыс қосымша қызметтер алуға;
- ТМККК шеңберінде дәрілік құралдар және медициналық мақсаттағы бұйымдармен қамсыздандырылуға;
- диагностикалау, емдеу және күтім көрсету үдерісінде лайықты қарым-қатынасқа, оның мәдени және жеке басы құндылықтарына құрметпен қарауға;
- қандай да бір кемсітушілік факторларының әсерінсіз, тек медициналық критерийлер негізінде анықталатын медициналық көмек кезегіне;
- отбасы, туыстары және достары, сондай-ақ, діни бірлестіктерге қызмет етушілер тарапынан қолдауға;
- өзінің құқықтары мен міндеттері, көрсетілетін қызметтер, ақылы қызметтер құны, сондай-ақ, оларды ұсыну тәртібі туралы ақпарат алуға;
- медициналық қызмет көрсететін адамдардың аты және кәсіби мәртебесі туралы, сондай-ақ, медицина ұйымының ішкі тәртіп ережелері туралы мәліметтер ұсынуға;
- медициналық көмек пациентке ақпарат беріліп, оның ерікті түрде ауызша немесе жазбаша келісімінен соң, ұсынылуы тиіс;
- өзінің денсаулығы, болуы мүмкін қатерлер туралы және емдеудің ұсынылған және баламалы әдістерінің артықшылығы туралы, емдеуден бас тартқан жағдайда, оның болуы мүмкін салдары, диагнозы, болжамы және емдеу шарасының жоспары туралы егжей-тегжейлі ақпаратты пациент үшін қол жетімді пішінде алуға құқылы.
- Пациент өзінің денсаулық жағдайы туралы ақпаратты хабарлайтын тұлғаны тағайындауы мүмкін. Пациенттің ақпарат алудан бас тартуы жазбаша ресімделеді және медициналық құжатқа тіркеледі.
- Пациенттер құқықтарын қорғау денсаулық сақтау органдарымен, ұйымдарымен, сондай-ақ, олардың құзыреті шегіндегі қоғамдық бірлестіктермен жүзеге асырылады.
- Заңды өкілдер тарапынан жетелеу (бұған жол берілетін бөлімшелерде). Егер пациент кәмелетке толмаған немесе пациент денсаулық жағдайына байланысты өзінің құқықтарын пайдалана алмайтын болса, онда бұл құқықтар оның заңды өкіліне ұсынылатын болады.
- Ұсынылған қызметтерге шағымдану, ұсыныстар мен пікірлер білдіру Пациенттерді қолдау және ішкі бақылау қызметі арқылы жүзеге асады.
- Қазақстан Республикасының заңдарымен қарастырылған өзге құқықтар.
Пациенттің міндеттері
ҚР «Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы» кодексіне сай пациент міндетті:
- өз денсаулығын сақтау және нығайту шараларын қабылдауға;
- медицина қызметкерлерімен қарым-қатынаста құрмет пен әдептілік танытуда;
- диагноз қою және ауруды емдеу үшін қажетті барлық ақпаратты дәрігерге хабарлауға, медициналық араласуларға келісім берген соң, емдеуші дәрігердің барлық ұйғарымдарын мүлтіксіз орындауға;
- медициналық көмек алу кезінде ішкі тәртіп ережелерін сақтауға және медицина ұйымының мүлкіне мұқият қарауға, медицина қызметкерлерімен ынтымақтастықта болуға;
- диагностикалау және емдеу үдерісінде өз денсаулығы жағдайының өзгергені туралы, сондай-ақ, айналасындағыларға қауіп төндіретін аурулар шыққан, ия болмаса, оған күдікті болған жағдайда медицина қызметкерлерін уақытылы хабардар етуге;
- басқа пациенттер құқықтарын бұзатын іс-әрекеттер жасамауға;
- Қазақстан Республикасының заңдарымен қарастырылған өзге міндеттерді орындауға міндетті.